Nowoczesny elektryczny napęd dla autobusów od Scania

Platforma autobusów akumulatorowych Scania zyskała nowy elektryczny układ napędowy o nazwie e-machine. Zmodernizowane komponenty zapewniają większy zasięg i elastyczność ładowania. To odpowiedź na potrzeby zrównoważonego transportu miejskiego.
Platforma autobusów akumulatorowych Scania zyskała zupełnie nowe układy napędowe, dostosowane do wymagań współczesnych miast. Producent stawia na wydajność, niezawodność i modularność. Dostępne są teraz cztery opcje mocy oraz zintegrowana dwu lub czterobiegowa przekładnia.
Spis treści
Platforma autobusów akumulatorowych Scania z nowym napędem
Platforma autobusów akumulatorowych Scania korzysta teraz z najnowszego napędu elektrycznego o nazwie e-machine. Nowy silnik elektryczny o wyższej sprawności został zaprojektowany z myślą o różnych typach autobusów – od krótkich pojazdów miejskich po modele międzymiastowe. Cztery warianty mocy: 240 kW, 270 kW, 300 kW i 330 kW oraz dwu i czterobiegowa przekładnia pozwalają wybrać optymalne rozwiązanie pod kątem efektywności energetycznej ale także sprawności ruszania i przyśpieszenia. Dodatkowo zastosowane baterie litowo-jonowe o większej gęstości energii pozwalają na wydłużenie zasięgu i zmniejszenie liczby cykli ładowania w ciągu dnia.
Zintegrowany system obiegu oleju wyposażony w dwie pompy chłodzi cały system napędowy oraz odpowiada za smarowanie przekładni. Scania podkreśla, że takie rozwiązanie poprawia trwałość całego układu, ograniczając jego zużycie i awaryjność. Elektryczne autobusy Scania mogą więc pracować w wymagających warunkach miejskich bez utraty wydajności.

Akumulatorowa platforma niskopodwoziowa 4×2 marki Scania
Platforma autobusów akumulatorowych – większa elastyczność dla miast
Platforma autobusów akumulatorowych Scania pozwala na dopasowanie do różnych systemów transportowych. Nowa architektura komponentów daje większą elastyczność w adaptacji układu napędowego do poszczególnych konfiguracji autobusów. To ważna zaleta dla przewoźników działających w gęsto zabudowanych miastach, gdzie potrzeba pojazdów o różnych specyfikacjach. Kolejną zaletę stanowi fakt, że układ napędowy współpracuje z pantografem i systemem CCS, co zapewnia operatorom elastyczność w ustalaniu tras i projektowaniu punktów ładowania. Co więcej, nowy interfejs do ładowania umieszczony z tyłu ma teraz moc ładowania wynoszącą 325 kW i aż do 500 A. To dużo więcej niż dotychczasowe 130 kW with i do 200 A. Wyższe wartości oznaczają znaczną redukcję czasu ładowania, zwiększając użyteczność tak zasilanych autobusów.
Nowy system napędowy zwiększa nie tylko autonomię pojazdu, ale także niezawodność i ekonomikę eksploatacji. W rezultacie elektryczne autobusy Scania wpisują się w cele zrównoważonego rozwoju transportu zbiorowego, jednocześnie dbając o pasażerów. Producent zadbał, aby nowy uklad napędowy spełniał wymogi cyber bezpieczeństwa.
Rozwój elektromobilności Scania
Platforma autobusów akumulatorowych Scania jest elementem szerszej strategii producenta. Dlatego producent nie ogranicza się tylko do pojazdów. Firma rozwija infrastrukturę ładowania, serwis dedykowany flotom elektrycznym oraz szkolenia dla operatorów. Ponadto producent deklaruje pełną kompatybilność nowych układów napędowych z ekosystemem Smart Charging oraz możliwością integracji z miejskimi systemami IT.
Dzięki modułowości rozwiązania mogą być skalowane i rozwijane wraz z potrzebami samorządów. Dlatego taka kompleksowa oferta sprawia, że elektryczne rozwiązania Scania stają się realną alternatywą dla flot spalinowych.
Platforma autobusów akumulatorowych wyznacza kierunek rozwoju transportu zbiorowego. Nowoczesny układ napędowy, elastyczność konstrukcji oraz kompatybilność z różnymi systemami ładowania sprawiają, że pojazdy są gotowe na miejskie wyzwania przyszłości. Co więcej, Scania nie ogranicza się wyłącznie do elektromobilności – równolegle rozwija pojazdy zasilane HVO, biodieslem, biogazem oraz etanolem. Dzięki temu miasta i operatorzy transportu publicznego zyskują szeroki wybór rozwiązań niskoemisyjnych, dopasowanych do lokalnych warunków i możliwości inwestycyjnych. Więcej o platformie elektrycznych autobusów akumulatorowych Scania można dowiedzieć się na dedykowanej stronie producenta.
Źródło: Scania
Element | Opis |
---|---|
Fraza kluczowa | elektryczne autobusy Scania |
Nowy silnik elektryczny | Wydajniejszy, lżejszy, zintegrowany z układem chłodzenia |
Nowe baterie | Większa gęstość energii, szybsze ładowanie |
Metody ładowania | CCS, pantograf, elastyczne możliwości zasilania |
Zasięg | Większy o kilkadziesiąt procent względem poprzednich wersji |
Zastosowanie | Autobusy miejskie, pojazdy międzymiastowe, transport drogowy |
Kompatybilność | Smart Charging, integracja z systemami miejskimi |
Alternatywne paliwa | HVO, biodiesel, biogaz, etanol – w równoległej ofercie Scanii |