Landscaping w Niemczech, Wielkiej Brytanii, Francji i we Włoszech – wyniki badania

Wyniki badania branży landscapingu już są dostępne. Pion koncernu Kawasaki odpowiedzialny za produkcję i sprzedaż silników do urządzeń ogrodniczych przeprowadził w bieżącym roku badanie branży pielęgnacji zieleni, projektowania ogrodów i architektury krajobrazu (landscaping). W projekcie wzięło udział ponad 600 respondentów – przedstawicieli branży landscape’ingu z Francji, Niemiec. Włoch i Wielkiej Brytanii. Sprawdziliśmy, jakie ciekawe informacje zawiera.
Marka Kawasaki znana jest z wielu jakościowych produktów, a w branży kosiarek i urządzeń do pielęgnacji zieleni silniki V-Twin tej marki spotyka się w urządzeniach wielu producentów. Nic więc dziwnego, że dla tego japońskiego koncernu rynek europejski jest istotny. Podobnie istotna jest wiedza o nastrojach w branży, która najczęściej używa wyrobów Kawasaki. Na przełomie kwietnia i maja to japońskie przedsiębiorstwo opublikowało wyniki badania branży landscapingu, które można znaleźć na dedykowanej stronie www. Przeprowadzono je z udziałem 600 osób profesjonalnie zajmujących się pielęgnacją zieleni i architekturą krajobrazu. Co można w nim wyczytać?
Spis treści
Inspirująca branża pozwalająca cieszyć się codzienną pracą
Wyniki badania branży landscapingu dotyczyły także satysfakcji z prowadzenia tego rodzaju działaności. Zapytani o to, co najbardziej cenią w swoim zawodzie, respondenci z Niemiec odpowiedzi, że pracę na zewnątrz. Realizacja zadań poza biurem to również największe źródło satysfakcji dla projektantów ogrodów z Wielkiej Brytanii. Z kolei francuscy landscaperzy w odpowiedziach podkreślali przede wszystkim radość ze zrealizowanego zadania. Praca, która ma zauważalny początek i koniec bez wątpienia wspiera dobrostan psychiczny. Natomiast włoscy specjaliści głównie wskazywali na kontakt z naturą jako to, co najbardziej lubią w swojej pracy.
Co więcej, autorzy badania zapytali respondentów, czy praca z architekturą zieleni wywiera pozytywny wpływ na ich zdrowie. Tę tezę powierdziło aż 70% pytanych z Wielkiej Brytanii i 69% z Włoch. W Niemczech tego zdania było 59 procent projektantów zieleni. Co zaskakujące, najmniej francuskich specjalistów landscapingu zgodziło się z tym twierdzeniem – jedynie 45%.
Biorąc pod uwagę dużą liczbę pozytywnych odpowiedzi opisujących działalność landscape’ingową nic dziwnego, że średnio 85% respondentów z każdego kraju widzi się w tej samej branży za 5 lat.
Trendy w oczekiwaniach klientów i wyzwania
Kolejne pytania dotyczyły zmian, jakie respondenci zauważają w oczekiwaniach klientów. Wyniki badania branży landscapingu wskazały, że 35% brytyjskich specjalistów pielęgnacji zieleni zauważyło wzrost zapytań o zastosowanie naturalnych a nie chemicznych środków. Z kolei 66% ich francuskich odpowiedników częściej spotyka się z prośbami o wybór roślin bardziej odpornych na suszę. Inny trend zauważają Niemcy i Włosi – odpowiednio 38% i 42% z nich widzi wzrost zapytań o przeciwdziałanie szkodnikom i chorobom traw.
Prowadzących badania interesowały także wyzwania i trudności, jakie przedstawiciele branży landscapingu widzą w swojej codziennej pracy. 50% odpowiadających z Wielkiej Brytanii martwi się wysokimi kosztami prowadzenia działalności gospodarczej. Z kolei aż 70% respondentów z Francji martwi się skutkami zauważanych zmian klimatycznych. Z innym problemem borykają się ogrodnicy w Niemczech – tu 67% respondentów narzeka na trudności ze znalezieniem siły roboczej. W końcu we Włoszech 40% pytanych uważa, że nie może wyceniać swoich usług tak wysoko, jak powinni.
Wyniki badania branży landscapingu – wybór maszyn do pielęgnacji zieleni
Ponieważ inicjatorem badania była marka Kawasaki Engines, nie mogło zabraknąć pytań o kryteria wyboru sprzętu do ogrodu. Nie dziwi fakt, że średnio 90% respondentów w każdym kraju wskazywało na silnik jako na podstawowe kryterium wyboru konkretnej maszyny. Odpowiedzi pokazały też, że ponad 85% pytanych europejskich landscaperów kupiłoby kosiarkę samojezdną od dilera wyspecjalizowanego w sprzęcie ogrodniczym.
Wyniki badania branży landscapingu – podsumowanie
Wyniki badania branży landscapingu bez wątpienia są pozytywne. Respondenci mieli też możliwość dodania swojej opinii na temat tego, co jest istotne w tej branży. Podkreślali, że ich zawód „wymaga dużo ciężkiej pracy i dużych starań. Jednak jeśli się to lubi, każdy dzień przynosi satysfakcję”. Respondent z Francji stwierdził, że „ta praca wymaga pasji, samodyscypliny, dokładności, cierpliwości i miłości do natury”. Natomiast w kwestii wyboru sprzętu, opinie były bardzo jednolite: „kupuj najlepszy sprzęt, na jaki możesz sobie pozwolić oraz „inwestuj w technologie i maszyny oferujące lepszą wydajność i wyższą szybkość pracy. To pozwoli Ci mieć więcej klientów, a jednocześnie utrzymać niski poziom kosztów”. Na Munipro.pl często regularnie prezentujemy szeroką ofertę sprzętu przydatnego w landscapingu. Ostatnio opisaliśmy hybrydową, zdalnie sterowaną kosiarkę Ferris FC7.
Żródło: Kawasaki Engines
Często zadawane pytania (FAQ): Landscaping w Niemczech, Wielkiej Brytanii, Francji i we Włoszech – wyniki badania
Jakie kryteria wyboru sprzętu do pielęgnacji zieleni są najważniejsze dla landscaperów?
Najważniejszym kryterium wyboru sprzętu dla 90% respondentów jest silnik. Większość z nich stawia też na jakość maszyny.
Jakie trendy w oczekiwaniach klientów zauważają specjaliści w branży landscapingu?
Specjaliści zauważają wzrost zapytań o naturalne środki, odporne na suszę rośliny oraz przeciwdziałanie szkodnikom i chorobom traw.
Jak duży wpływ na zdrowie ma praca w branży landscapingowej według respondetów?
Aż 70% pytanych z Wielkiej Brytanii i 69% z Włoch uważa, że praca w branży ma pozytywny wpływ na ich zdrowie.
Jakie wyzwania związane z prowadzeniem działalności zauważają landscaperzy?
Wielu z nich martwi się wysokimi kosztami działalności, skutkami zmian klimatycznych, a także trudnościami w znalezieniu siły roboczej.
Jakie są źródła satysfakcji w pracy dla przedstawicieli branży landscapingu?
Respondenci cenią pracę na świeżym powietrzu, zrealizowane zadania oraz kontakt z naturą jako główne źródła satysfakcji.