Ciągniki rolnicze do prac zimowych – samorządy i instytucje publiczne czekają na oferty

Ciągniki rolnicze do prac zimowych jesienią stają się bardzo poszukiwane. Dziś przedstawiamy drugą część zestawienia ogłoszeń dotyczących zakupu ciągników rolniczych i maszyn komunalnych, jakie w pierwszych dniach października pojawiły się w Biuletynie Zamówień Publicznych. Nowy sprzęt ma trafić m.in. do powiatów, gmin oraz zakładów komunalnych.

Zakup maszyn – zwykle są to ciągniki rolnicze do prac zimowych – planują kolejne jednostki samorządowe. Ogłoszone przetargi obejmują sprzęt dla powiatów, gmin i spółek komunalnych. Wymagania dotyczące parametrów technicznych są zróżnicowane – od standardowych pojazdów do celów komunalnych po maszyny wyposażone w specjalistyczny osprzęt do całorocznego utrzymania dróg i chodników.

Powiaty inwestują w sprzęt

Powiat Polkowicki zamierza kupić fabrycznie nowy ciągnik dla Powiatowej Bazy Magazynowo-Sprzętowej Ochrony Ludności i Obrony Cywilnej. Z kolei Zarząd Dróg Powiatowych w Nisku ogłosił postępowanie obejmujące nie tylko ciągnik do prac zimowym. Potrzebny jest kompleksowy zestaw do utrzymania chodników i ścieżek rowerowych. Co ważne, ciągnik rolniczy ma mieć moc od 55 do 65 KM. W takim przedziale znajdują się zarówno duże ciągniki kompaktowe oraz typowe ciągniki rolnicze o niskiej mocy. Jednak konieczność obsługi ciągów pieszych sugeruje, że jak najniższa masa maszyny i jej ograniczona szerokość powinny być ważnym czynnikiem wyboru. Zamawiany pakiet ma obejmować także pług, zamiatarkę chodnikowa, odmiatarkę do poboczy, kosiarkę bijakową tylko-boczną i posypywarkę do piasku i soli. Taki zestaw maszyn pozwoli zwiększyć efektywność działań służb powiatowych w Nisku przez cały rok.

Ciągniki rolnicze do prac zimowych – gminy też ich potrzebują

Gmina Raczki w powiecie suwalskim określiła bardzo szczegółowe wymagania techniczne dla nowego ciągnika – od mocy silnika (4-cylindrowy, min. 90 KM), poprzez udźwig TUZ tylnego (min. 4,4 tony) oraz przedniego (min 1,5 tony), parametry skrzyni biegów (min. 12×12 z rewersem hydraulicznym bezsprzęgłowym), specyfikację układu hydraulicznego (1 para wyjść hydraulicznych z przodu, 2 pary wyjść hydraulicznych z tyłu), wydajność pompy min 80 l/min), aż po wyposażenie kabiny i układu jezdnego. Kabina ma być czterosłupkowa, posiadać dwa miejsca siedzące, klimatyzację, radio, fotel amortyzowany mechanicznie i regulację położenia kolumny kierownicy. Z kolei napęd przedni powinien być załączany elektrohydraulicznie. Elektrohydrauliczne ma być uruchamiana także blokada tylnego dyferencjału. Nie zapomniano nawet o elementach taich jak kamizelka odblaskowa i gaśnica. Podobnie szczegółowo opisano pług odśnieżny typu V. Ma mieć szerokość roboczą min. 2,4 m i zabezpieczenie sprężynowe. Co ważne, jeżeli chodzi o ciągnik, zastrzeżono, że punkt serwisowo-gwarancyjny musi znajdować się maksymalnie. 60 km od siedziby gminy Raczki.

Z kolei gmina Kobylnica w powiecie słupskim chce zakupić fabrycznie nowy traktor z 2025 roku, ale skrócony opis przedmiotu zamówienia nie zawiera tak szczegółowej specyfikacji. W Chodlu w powiecie puławskim zamówienie obejmuje nie tylko ciągnik z przednim i tylnym TUZ o mocy 95-120 KM. To samo zapotrzebowanie mówi także o kosiarce rotacyjnej wysięgnikowej z własną chłodnicą oleju, pługu do odśnieżania typu V o szerokości roboczej od 2700 mm do 2900 mm oraz  ładowaczu czołowym o udźwigu 1,5 tony .

Sprzęt dla zakładów komunalnych

Zakłady Komunalne w Brzesku w powiecie tarnowskim ogłosiły zakup nowej przyczepy hakowej do współpracy z ciągnikiem rolniczym. Z kolei Gmina Dzierżoniów w powiecie wabrzyskim planuje nabycie koparko-ładowarki, która uzupełni park maszynowy do prac infrastrukturalnych. Dzięki tym inwestycjom lokalne jednostki zyskają nowoczesny sprzęt, zwiększając możliwości realizacji zadań komunalnych.

Ciągniki rolnicze do prac zimowych – podsumowanie

Ciągniki rolnicze do prac zimowych oraz sprzęt towarzyszący jest  potrzebny w gminach i powiatach, aby unowocześnić park maszynowy i poprawić jakości usług komunalnych. Nowe pojazdy trafią zarówno do zarządów dróg, jak i do gminnych jednostek gospodarki komunalnej. Dzięki temu zwiększy się bezpieczeństwo mieszkańców, a także efektywność w utrzymaniu infrastruktury. Zapraszamy również do zapoznania się z wczorajszą, pierwszą częścią naszego zestawienia aktualnych zapotrzebowań zgłoszonych w Biuletynie Zamówień Publicznych.

Źródło: ezamowienia.gov.pl

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *